Blogopmaak

Het team achter Earth2.io

Max • jan. 16, 2021

Wie zijn er onderdeel van het Earth 2-team?

Het concept Earth 2 is niet binnen een paar dagen bedacht. Achter het concept schuilt een maandenlange voorbereiding van een toegewijd team. Naast Shane Isaac, oprichter en CEO van Earth 2, zijn er meerdere personen al enige tijd met het concept bezig. Om je een beeld te geven van alle teamleden, worden ze hieronder benoemd en wordt er per teamlid kort uitgelegd wie ze zijn en wat ze doen binnen Earth 2.
  • Shane Isaac (oprichter en CEO)
  • Wolfgang Walk (gameplay concept & design)
  • Nathaniel Doldersum (lead game developer)
  • Stojce Slakovski (software & IT-specialist, adviseur)
  • Steve Bennet (mapbox-specialist)
  • Samuel Dale (front end developer & UI/UX-specialist)
  • Ralf C. Adam (lead production)
  • Ferran Galvañ (lead technical artist)

Shane Isaac

Met meer dan 20 jaar ervaring in ontwikkeling, productontwikkeling en management heeft Shane een grote passie voor grote concepten en out of the box denken. Hij heeft een brandend verlangen om Earth 2 tot een alternatieve digitale realiteit te ontwikkelen. Een realiteit die mensen letterlijk kunnen voelen rond hun fysieke aanwezigheid overal ter wereld. Shane is de drijvende kracht achter Earth 2. Hij heeft een team van professionals samengebracht om het gemeenschappelijke doel te behalen: het creëren van een Earth 2-platform voor miljoenen mensen over de hele wereld.

Wolfgang Walk

Wolfgang heeft een verleden van bijna 3 decennia in game & narrative design en werkt aan tientallen kleine en grote games. Deze ervaring gebruikt hij nu om de tweede aarde te creëren voor ons allemaal. Hij heeft ook twee romans gepubliceerd en levert regelmatig bijdragen aan de grootste gamespodcast van Duitsland: "The Pod". Zoals je kunt verwachten van iemand die economie, wiskunde, informatica, Duitse literatuur en filosofie heeft gestudeerd, zijn er maar weinig dingen op deze wereld waarin hij niet is geïnteresseerd. Wolfgang lijkt dus de aangewezen persoon om het Earth 2 concept naar een hoger niveau te tillen.

Nathaniel Doldersum

Nathaniel is een van de meest succesvolle uitgevers in de Unity Asset Store. Hij is een buitengewoon getalenteerde game-ontwikkelaar, wat blijkt uit zijn rol als medeoprichter bij D.R.O.N.E. Hij verricht wonderen op fundamenteel gebied van de virtuele wereld van Earth 2. Zo heeft Nathaniel in zijn eentje het grootste gedeelte van het eerste terreinsysteem gebouwd.

Stojce Slakovski

Stojce is een getalenteerd programmeur en technisch leider. Hij leeft voor coderen en organiseren. Daarnaast blinkt hij uit in DevOps (development & operations), is hij van onschatbare waarde op CTO-niveau en maakt hij integraal deel uit van het Earth 2-team wanneer hij geen tochten door Europa maakt op zijn motor.

Steve Bennet

Steve is een Mapbox-goeroe die buitengewoon getalenteerd is in het genereren van vectortegels met complexe datasets, ook wel de landtegels. Zijn kennis en talent waren van onschatbare waarde bij het bouwen van het wereldwijde rastersysteem voor Earth 2. Daarnaast helpt hij nu mee met nieuwe functies, waarvan de heatmap al geïmplementeerd is op de Earth 2-website.

Samuel Dale

Samuel is een buitengewoon goede ontwikkelaar die getalenteerd is in codering en UI (user interface) / UX (user experience). Zijn vermogen om ontwerpen te maken en die ontwerpen pixelperfect te coderen is een geschenk voor het Earth 2-concept.

Nieuwe gezichten bij Earth 2

Door de snelle groei van het Earth 2-concept en de aandacht die ervoor gekomen is, kon het niet uitblijven dat er nieuwe teamleden werden aangenomen. Hieronder worden de twee nieuwe leden besproken. 

Ralf C. Adam

Ralf C. Adam is al meer dan 25 jaar een bekende en gerespecteerde naam in de internationale gamesindustrie, vooral op het gebied van produceren. En nadat hij het smeken van zijn oude metgezel Wolfgang Walk niet langer kon weerstaan, is Ralf op 14 januari 2021 aangekondigd als nieuw lid van het Earth 2-team. Hij gaat helpen bij het opzetten van de game-ontwikkelingsafdeling en gaat de bijbehorende processen organiseren.

Ferran Galvañ

Ferran is pas 3 dagen, sinds 21 januari 2021, lid van het Earth 2-team. Hij is de nieuwe lead technical artist en gaat zich bezig houden met de graphics die iedereen te zien krijgt in de volgende fasen van het spel. Meer informatie over de aankondiging van Ferran staat in ons bericht over een nieuw teamlid bij Earth 2.

Andere betrokkenen bij het Earth2.io concept

Naast de eerdergenoemde teamleden zijn er ook een aantal andere mensen betrokken bij de ontwikkeling van het Earth 2 concept. Zo is Thomas Macron de community manager en is Sotiri Svoronos de creatieve geest achter het logo. Ook kan Earth 2 gebruikmaken van de kennis van gerespecteerde adviseurs als Dillion Seo, David Novakovic en Sebastian Fehr. Het team van Earth 2 staat er dus niet alleen voor. Met alle kennis die nu in huis is, is de verwachting dat Earth2.io niet na een paar maanden al verleden tijd is.

Wil je meer weten over het team van Earth 2? Bekijk dan eens de ‘Our Team’ pagina op Earth2.io.

Vind je onze content waardevol? Support ons dan en gebruik de code DPHHCJZNRZ op Earth2.io voor 5% korting op je aankopen!

Zaterdag 20 maart worden Dubai en de VAE geopend
door Max 13 mrt., 2021
De wonderen zijn de wereld nog niet uit; Gisteravond heeft Shane Isaac via Discord en Twitter aangekondigd dat Dubai en de VAE (Verenigde Arabische Emiraten) op zaterdag 20 maart om 22:00 uur Nederlandse tijd worden vrijgegeven.
Deze maand begint de jacht naar paaseieren op Earth 2 (Earth2.io)
door Max 12 mrt., 2021
Earth 2 heeft afgelopen weekend aangekondigd dat er voor Pasen een evenement wordt georganiseerd. Het gaat om een paaseierenjacht, in het Engels een Easter Egg Hunt, die in maart van start zal gaan op Earth2.io.
Apple Pay nieuwe betaalmethode op Earth 2 (Earth2.io)
door Max 02 mrt., 2021
Earth 2 heeft afgelopen weekend Apple Pay als nieuwe betaalmethode geïmplementeerd op de website. Eerder al werd er afscheid genomen van PayPal en implementeerde Earth 2 de optie om te betalen met een Creditcard.
Share by: